Are The Gods 12 Twelve?

UnderAlienControl

Superstar
Joined
Mar 27, 2017
Messages
8,474
You have managed to confirm my musings this morning on the "flying pig" theory of debate! If a concept is suggested that is too far out of the frame of reference, it falls into the category of the "flying pig" - i.e. something that cannot be. The person who suggests that pigs fly automatically deserves a rude and dismissive response and further discussion is not possible. Adiós / αντίο
00Screenshot_37.png
 

Karlysymon

Superstar
Joined
Mar 18, 2017
Messages
7,248

Comparison of Jesus and Apollonius of Tyana
I wonder if Apollonius died on the cross (which is a historical record) and if so, did the rocks split, (a massive earthquake) and the sun refuse to shine for 3hrs (again, historical record),events which affected sizeable geographical areas.
 

eriunios

Established
Joined
Aug 13, 2017
Messages
186


Athena or Athene often given the epithet Pallas (/ˈpæləs/; Παλλὰς),
is the goddess of wisdom, craft, and war in ancient Greek religion
and mythology.
 

eriunios

Established
Joined
Aug 13, 2017
Messages
186

PROMETHEUS WAS A CRUCIFIED SAVIOR
ON THE SAME PATTERN AS MANY OTHER GODS INCLUDING JESUS.
 

eriunios

Established
Joined
Aug 13, 2017
Messages
186


The good Eris
Seeing that Eris is often present in the life of mortals, some distinguish two kinds of strife. One of them, they say, is she who causes war and battles, and the other is she who makes a man grow eager to work by showing him the prosperity of his neighbors. This Eris, they add, is wholesome for men, since she, creating enmity between craftsman and craftsman, and causing beggar to be jealous of beggar, and minstrel of minstrel, makes them all hurry after wealth.
 

eriunios

Established
Joined
Aug 13, 2017
Messages
186

Prothyrea: the name of Artemis and Elyithyia, the goddess of childbirth.
She stood in front of the door and helped give birth to women.


ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΠΡΟΘΥΡΑΙΑΣ (ΘΥΜΙΑΜΑ , ΣΤΥΡΑΚΑ )

*Προθυραία: προσωνυμία της Αρτέμιδος και της Ειλείθυιας, θεάς του τοκετού. Στεκόταν μπροστά στη θύρα και βοηθούσε στον τοκετό των γυναικών. Στον ύμνο του Πρόκλου "εις Εκάτην καί Ιανόν", Προθυραία αποκαλείται και ή Εκάτη, (χαίρ' Εκάτη προθυραία, μεγάσθενες).

Προθυραίας, θυμίαμα στύρακα

Κλῦθί μοι, ὦ πολύσεμνε θεά, πολυώνυμε δαῖμον,
ὠδίνων ἐπαρωγέ, λεχῶν ἡδεῖα πρόσοψι,
θηλειῶν σώτειρα μόνη, φιλόπαις, ἀγανόφρον,
ὠκυλόχει', ἐπαρωγ' ἀνίαις θνητῶν, Προθυραία,
κλειδοῦχ', εὐάντητε, φιλοτρόφε, πᾶσι προσηνής,
ἣ κατέχεις οἴκους πάντων θαλίαις τε γέγηθας,
λυσίζων', ἀφανής, ἔργοισι δὲ φαίνῃ ἅπασιν,
συμπάσχεις ὠδῖσι καὶ εὐτοκίῃσι γέγηθας,
Εἰλείθυια, λύουσα πόνους δειναῖς ἐν ἀνάγκαις
μούνην γὰρ σὲ καλοῦσι λεχοὶ ψυχῆς ἀνάπαυμα,
ἐν γὰρ σοὶ τοκετῶν λυσιπήμονές εἰσιν ἀνῖαι,
Ἄρτεμις Εἰλείθυια, καὶ εὐσέμνη, Προθυραία.
κλῦθι, μάκαιρα, δίδου δὲ γονὰς ἐπαρωγὸς ἐοῦσα
καὶ σῴζ', ὥσπερ ἔφυς αἰεὶ σώτειρα προπάντων.

ΜΕΤΆΦΡΑΣΗ:
Άκουσε με,ω πολυσεβαστη θεα ,που έχεις πολλά ονόματα, και που είσαι βοηθός στα κοιλοπονηματα και με γλυκύτητα προσβλεπεις στις λεχωνες ' Συ η σωτηρία των θυληκων ,που μόνον εσυ αγαπάς τα παιδιά, και είσαι φιλοφρων 'συ επιταχύνεις τον τοκετό και προσερχεσαι βοηθός των ανθρώπων στις λύπες των, ως Προθυραια (ως προστάτης της θύρας του σπιτιού). Συ είσαι φυλαξ και ευπροσιτος (καταδεκτικη )και αγαπάς να τρεφεις ζώα, και εις όλους είσαι προσηνης (ήπια).Συ προστατεύεις τας οικίας όλων και χαίρεσαι στα συμπόσια.Λυεις τας ζωνας (των γυναικών)και είσαι αφανης (δε φαίνεσαι) αλλ' όμως φαίνεσαι (εκδηλωνεσαι ) εις όλα τα έργα, και Συμπασχεις για τα κοιλοπονηματα(των γυναικών)και χαίρεσαι,όταν ο τοκετός είναι εύκολος και γρήγορος.Είσαι η Ειλειθυια,που Λυεις τους πονους,σε φοβερές αναγκες.Διότι μόνον εσένα προσκαλούν οι λεχωνες για ανακούφιση της ψυχης των.Διότι εσυ κάνεις(τις γυναίκες)να λησμονησουν τις στενοχώριες από τους τοκετους . Ω Άρτεμις Ειλειθυια και σεβαστή Προθυραια,άκουσε με μακαρια'και διδε απογονους'και να είσαι βοηθός' και να διασωζεις καθώς εκ φύσεως εγεννηθεις και είσαι πάντοτε η σωτηρία όλων!
 

eriunios

Established
Joined
Aug 13, 2017
Messages
186

Δημοσθένης, Περί των εν Χερρονήσω, παρ. 61

Γιατί δεν είναι δυνατόν, δεν είναι δυνατόν να νικήσετε τους εχθρούς που βρίσκονται έξω από την πόλη, αν δεν τιμωρήσετε πρώτα τους εχθρούς που βρίσκονται μέσα σ’ αυτήν.

οὐ γὰρ ἔστιν, οὐκ ἔστι τῶν ἔξω τῆς πόλεως ἐχθρῶν κρατῆσαι, πρὶν ἂν τοὺς ἐν αὐτῇ τῇ πόλει κολάσητ” ἐχθρούς
 
Top