Houses, furnitures and objects Illuminati

Vmort

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CALI SHAI BERGANDI
ELITE ENCLAVE TO BE EXPOSED
ENCHANTMENT RESORT
SEDONA ARIZONA
REPORTS OF:
UFO Sightings
Black Magic Rituals
Plasma Fires
Trafficking

INSIDE ENCHANTMENT RESORT IN SEDONA ARIZONA
Let's Go Get Our Own Footage On Their Ritual Spaces
WHAT ARE THEY HIDING?
WHY ALL THE UFO REPORTS??
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Shuna

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@Shuna Please can you explain symbols of Key, Golden key and Crossed keys.

Even Triple Keys
Dans mon dictionnaire, ils disent que:
La clef a double rôle d'ouverture et de fermeture. C'est à la fois un rôle d'initiation et de discrimination, ce qu'indique avec précisions l'attribution des clefs du Royaume des Cieux à Saint Pierre. L'ouverture et la fermeture pouvoir conféré à saint Pierre. Au pouvoir de coaguler et de dissoudre selon la terminologie alchimique. Le pouvoir qui est figuré dans les armoiries papales par deux clefs, l'une d'or, l'autre d'argent, qui furent précédemment les emblèmes du dieu romain Janus. Ce double aspect du pouvoir, diurne et nocturne, correspond à l'autorité spirituelle et aux fonctions royales, dont le but respectif est, selon Dante, l'accession aux Grands Mystères et aux Petits Mystères, solsticiales, c'est-à-dire l'accès aux phases ascendantes et descendantes du cycle annuel, yang, qui trouvent leur équilibre équinoxes. Janus était aussi considéré comme le guide des âmes; d'où son double visage, l'un tourné vers la terre et l'autre vers le ciel. Un bâton dans la main droite, une clef dans la main gauche, il garde toutes les portes et gouverne toutes les routes.
Le symbolisme de la clef ouvrant la voie initiatique s'exprime aussi dans le Coran où il est dit que la Shahâdah (Il n'y a point de dieu, si ce n'est Dieu) est la clef du Paradis. Les interprétations ésotériques dont de chacun des quatre mots de la Shahâbah une des quatre dents de la clef qui, à la condition d'une entière, ouvre toutes les portes de la Parole de Dieu, et donc celles du Paradis.
Plus communément, la clef est, au Japon, un symbole de prospérité, parce qu'elle ouvre le grenier à riz. Mais qui ne voit que le grenier à riz pourrait enfermer une nourriture spirituelle.
Ouvrant et ferme la porte, elle devient un symbole du pouvoir de commandement pour les Bambara car tout ce qui se dit, tout ce qui se fait, dans l'homme, dans le royaume, dans le monde, est porte. Le Chef, le soleil, Dieu sont tous trois des clefs: Dieu, clefs de la création et du monde: le Soleil, clef du jour qu'il ouvre à son lever et ferme à son coucher. L'escabeau (trône), le pied de l'homme sont des clefs. La clef symbolise le chef, le maître, l'initiation, celui qui détient le pouvoir de décision et de responsabilité.
Au plan ésotérique, posséder la clef signifie avoir été initié. Elle indique, non seulement l'entrée dans un lieu, ville ou maison, mais l'accès à un état, à une demeure spirituelle, à un degré initiatique.
Dans les contes et légendes, très souvent ce sont les trois clefs, qui sont mentionnées: elles introduisent successivement dans trois enceintes ou trois chambres secrètes qui sont autant d'approches du mystères. D'argent, d'or ou de diamant, elles marquent les étapes de la purification et de l'initiation. La clef est ici le symbole du mystère à percer, de l'énigme à résoudre, de l'action difficile à entreprendre, bref des étapes qui conduisent à l'illumination et à la découverte.

In my dictionary they say that:
The key has a dual role of opening and closing. It is both a role of initiation and discrimination, which is clearly indicated by the attribution of the keys of the Kingdom of Heaven to Saint Peter. The opening and closing power conferred on Saint Peter. With the power to coagulate and dissolve according to alchemical terminology. The power which is represented in the papal coat of arms by two keys, one of gold, the other of silver, which were previously the emblems of the Roman god Janus. This double aspect of power, diurnal and nocturnal, corresponds to spiritual authority and royal functions, the respective aim of which is, according to Dante, the accession to the Great Mysteries and to the Lesser Solstitial Mysteries, that is to say access to the ascending and descending phases of the annual cycle, yang, which find their balance at the equinoxes. Janus was also considered the guide of souls; hence its double face, one turned towards the earth and the other towards the sky. A staff in the right hand, a key in the left hand, he guards all the gates and governs all the roads.
The symbolism of the key opening the initiatory way is also expressed in the Koran where it is said that the Shahâdah (There is no god except God) is the key to Paradise. The esoteric interpretations of each of the four words of the Shahâbah include one of the four teeth of the key which, on the condition of a whole, opens all the doors of the Word of God, and therefore those of Paradise.
More commonly, the key is, in Japan, a symbol of prosperity, because it opens the rice granary. But whoever sees only the rice granary could contain spiritual nourishment.
Opening and closing the door, it becomes a symbol of the power of command for the Bambara because everything that is said, everything that is done, in man, in the kingdom, in the world, is a door. The Chief, the sun, God are all three keys: God, keys of creation and of the world: the Sun, key of the day which it opens at sunrise and closes at sunset. The stool (throne), the foot of the man are keys. The key symbolizes the leader, the master, the initiation, the one who holds the power of decision and responsibility.
On the esoteric level, to possess the key means to have been initiated. It indicates not only entry into a place, city or house, but access to a state, to a spiritual abode, to an initiatory degree.
In tales and legends, very often it is the three keys which are mentioned: they introduce successively into three enclosures or three secret chambers which are as many approaches to the mysteries. In silver, gold or diamond, they mark the stages of purification and initiation. The key here is the symbol of the mystery to be unraveled, of the enigma to be solved, of the difficult action to undertake, in short of the steps that lead to enlightenment and discovery.
 

free2018

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Sep 8, 2018
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The Goetheanum, located in Dornach, in the canton of Solothurn, Switzerland, is the world center for the anthroposophical movement.

Anthroposophy is a spiritualist movement founded in the early 20th century by the esotericist Rudolf Steiner that postulates the existence of an objective, intellectually comprehensible spiritual world, accessible to human experience. Followers of anthroposophy aim to engage in spiritual discovery through a mode of thought independent of sensory experience. They also aim to present their ideas in a manner verifiable by rational discourse and in studying the spiritual world seek comparable precision and clarity to that obtained by scientists investigating the physical world. Steiner suggested that he had derived the sculptural forms of the first Goetheanum from spiritual inspirations.

Different versions were made.


Inside



Sculpture of humanity


Rudolph Steiner tombstone
They give off dark vibes.
 

Shuna

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@Shuna please can you explain meaning of these hats? Phrygian.

Etruscan pointed hat.

[/CITATION]
"Red cap which, in antiquity, was the sign of freeing Greek or Roman slaves. These when they wore this cap then became citizens of the Empire.
During the French Revolution, workers and bourgeois wore the Phrygian Cap to signify their attachment to Liberty and the Republic.
"

+ The Phrygian cap of the French Revolution (forumactif.org)


The last picture:
I think the hat represents the phallus, the symbol of the warrior. Despite, that they are clairvoyants, that they interpret, as well the intestines of animals, as the flashes, etc.:
Etruscan military history - Wikipedia (wikipedia.org)
 

Shuna

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Shuna

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Tout d'abord un rajout, pour la sélection, sur une description de mon blog:
FRAISE
Chez les Ojibwa, au Sud-Ouest de l'Ontario, lorsqu'un homme meurt, son âme, qui reste consciente, va vers le pays des morts, jusqu'à ce qu'elle parvienne à une énorme fraise. Les fraises sont la nourriture d'été des Indiens et symbolise la bonne saison. Si l'âme du défunt goûte à ce fruit, elle oubliera le monde des vivants et tout retour à la vie et au monde des vivants lui sera à jamais impossible. Si elle refuse d'y toucher, elle conserve la possibilité de revenir sur terre.
On pourrait rapprocher cette croyance de celle qui est rapportée dans l'hymne homérique à Déméter, relativement au pépin de grenade de Perséphone qui, pour l'avoir gouté, fut condamné aux enfers. Les morts ne doivent plus gouter aux fruits des vivants. Les nourritures terrestres sont interdites aux habitants des enfers.

L'enfer est dans certains religions, cultes = au Paradis.
Les pépins de la grenade, de la fraise représente la fertilité. Et comme dans le conte de fée, comme Blanche Neige mange le fruit, et rencontre son prince dans son rêve, dans la mort. Evidemment, cela marche avec l'acte sexuel.


Le favoritisme, le privilège masculin est pour moi plus sociale, que symbolique. En tout cas, de ce que j'ai trouvé jusqu'à présent. Du coups, j'espère répondre comme même à la question. La première raison est lorsqu'on était semblable à des singes. Les femmes s'occupait de tout, et les Hommes se disputaient pour avoir le monopole de la reproduction. Les hommes chassaient déjà. Puis lorsqu'on a du survivre, les Hommes sont devenues protecteurs envers le camps, créant l'Alpha (voir en soit le Roi).Cette idée protecteur est restée, jusqu'à évoluer en représentations des guerriers. Dont, le symbole est le phallus (qui est aussi le symbole de la fertilité) et qui évolua dans le temps. Depuis 2000 ans, ce fut pire avec la Bible, où les gens ont prit les textes au premier degré. L'Eglise a effacé énormément de culture. Ce qui fait que, fait qu'Eve est devenue le symbole de la femme. Elle représenta la tentatrice, après avoir été facilement sexuellement corrompu. Elle représente aussi, dans la tête des gens, comme des filles faciles, stupides... une idée qui fut augmenté, avec de nombreux films séries, et même avant, avec les livres, contes et légendes, qui représente symboliquement la Déesse. Et faisant croire, qu'un Homme doit être forcément fort, alors que mentalement, c'est la femme qui l'ait. De même en regardant, dans mon dictionnaire des symboles, je n'ai trouvé que cette description, dont voici un extrait:
"FILLE DU ROI
Le thème de la Fille du Roi se retrouve fréquemment dans presque toutes les traditions. La Fille du roi est accordée au héros en récompense de son audace et de son courage. L'entreprise difficile compose des dangers que le héros a su vaincre au péril de sa vie."
Assez ironiquement, l'homme est tout d'abord une femme, selon la situation, les gens font naitre principalement des femmes que des hommes.
Il existe aussi d'anciennes photos de bébés garçons, qui porte des robes. La raison est que les couches de l'époque étaient difficiles à installer.
D'ailleurs, chez les Illuminatis, ils disent qu'ils doivent chutés avant de s'élever. Que j'ai associé, que le corps doit mourir, pour que l'âme d'élève. A noter, que dans certains cultes, l'Enfer = Paradis, comme je l'ai dit précédemment, et le Dieu de la sècheresse est le Dieu de l'Enfer. Et j'en profite pour dire que ce Dieu est lié au soleil (le premier Dieu, dans mon cycle). Et associer au Lion, en raison, qu'il porte des cheveux et une barbe (sans moustache). Alors que l'autre est lié, au Bélier, et qui porte une moutache, et dans d'autre cas une barbichette. Il porte aussi, de temps en temps, des oreilles pointus et dans d'autres cas, le nez crochu ou nez de l'aigle. Qui dans le cas, d'une représentation du sorcière, avec un menton long représente parfaitement le croissant de lune et dans certaines représentations récentes des gobelins.
First of all an addition, for the selection, on a description of my blog:
STRAWBERRY
Among the Ojibwa, in southwestern Ontario, when a man dies, his soul, which remains conscious, goes to the land of the dead, until it reaches a huge strawberry. Strawberries are Indian summer food and symbolize the good season. If the soul of the deceased tastes this fruit, it will forget the world of the living and any return to life and to the world of the living will be forever impossible for it. If she refuses to touch it, she retains the possibility of returning to earth.
One could compare this belief with that which is reported in the Homeric hymn to Demeter, relative to the pomegranate seed of Persephone who, for having tasted it, was condemned to hell. The dead should no longer taste the fruits of the living. Earthly foods are forbidden to the inhabitants of the underworld.

Hell is in some religions, cults = in Heaven.
Pomegranate and strawberry seeds represent fertility. And like in the fairy tale, like Snow White eats the fruit, and meets her prince in her dream, in death. Obviously, it works with the sexual act.


Favoritism, male privilege is for me more social than symbolic. Anyway, from what I've found so far. So, I hope to answer the same question. The first reason is when we were like monkeys. The women took care of everything, and the men fought over the monopoly of reproduction. The men were already hunting. Then when we had to survive, Men became protective of the camp, creating the Alpha (see either the King). This protective idea remained, until it evolved into representations of warriors. The symbol of which is the phallus (which is also the symbol of fertility) and which evolved over time. For 2000 years, it was worse with the Bible, where people took the texts at face value. The Church has erased a lot of culture. Which means that Eve has become the symbol of woman. She represented the temptress, having been easily sexually corrupted. She also represents, in people's minds, like easy, stupid girls... an idea that was increased, with many film series, and even before, with books, tales and legends, which symbolically represents the Goddess. And making believe, that a man must be necessarily strong, whereas mentally, it is the woman who has it. Also looking in my dictionary of symbols, I found only this description, of which here is an extract:
"KING'S DAUGHTER
The theme of the King's Daughter is found frequently in almost all traditions. The King's Daughter is granted to the hero as a reward for his audacity and courage. The difficult enterprise consists of dangers that the hero knew how to overcome at the risk of his life."
Ironically enough, the man is first of all a woman, depending on the situation, people give birth mainly to women than to men.
There are also old photos of baby boys, who wear dresses. The reason is that the diapers of the time were difficult to install.
Moreover, among the Illuminati, they say that they must fall before rising. That I associated, that the body must die, for the soul to rise. Note that in some cults, Hell = Paradise, as I said before, and the God of drought is the God of Hell. And I take this opportunity to say that this God is linked to the sun (the first God, in my cycle). And associate with the Lion, because he wears hair and a beard (without mustache). While the other is related to Aries, and wears a mustache, and in other cases a goatee. He also wears, from time to time, pointy ears and in other cases, hooked nose or eagle nose. Who in the case, of a representation of the witch, with a long chin perfectly represents the crescent moon and in some recent representations of the goblins.
 

Shuna

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Je vais mettre juste, les symboles qui ressort, par contre cela va être un peu répétitif, par ce que je n'ai pas encore finit cette recherche, du coup, je n'arrive toujours pas à savoir, pour ils favorisent les Hommes...: Alors voilà les symboles, qui sont le soleil (la lumière et la vie), le phallus (la guerrier, la force et la reproduction), dans les deux cas, il représente renouvellement de la vie (le garçon, dans le symbolisme devient un symbole d'éternité, (en plus du symbole de la lumière, malgré qu'ils associent les femmes à la magie) en tout cas c'est confirmé dans ce lien Français, qui représente le symbole de l'enfant, qui représente la naissance (le début de l'Univers et donc le début des matériaux (et surement les matériaux pure)): https://www.erudit.org/fr/revues/etudfr/1983-v19-n3-etudfr1668/036806ar.pdf):
Et donc tout d'abord, le garçon est lié au Dieu, et donc à la lumière, à la vie. Je pense, que c'est principalement. L'autre et surement principal, est comme je l'ai dit, aux files des ans, les gens ont associés au physique, le mentale. Et comme les gens disent, la fausse idée, que l'Homme doit être dehors, alors que la femme doit resté à la maison. Et la peur de l'Homme, de perdre sa place,. de dominant, mais aussi de fainéantise. Et comme beaucoup trop de femme ont laissés faire... par amour ou par idéologie, mentalement inscrite, et sans avoir la moindre réflexion. Où encore, une question de peur ou de religion. Et l'idée que la femme ne fait rien, en restant assis alors que c'est l'inverse. Ce qui fait, que la maison devient la prison. Malgré que la lumière serait née des ténèbres, sans elle, il n'aurait pas de vie. Ce symbole de vie, accompagne celle de la chaleur, et de la lumière. Ce qui s'associe au soleil, à l'inverse de la femme. D'ailleurs, l'une des deux représentations du Dieu Solaire, la partie de l'aurore, il porte comme je l'ai dit précédemment, des cheveux et une barbe, il s'associe alors au lion.
Le premier Dieu est le Dieu de la lumière et de la vie, de la chaleur et de la sécheresse, qui est dans certains religions, qui est le Dieu de l'enfer (à cause qui assèche la terre, mais qui peut s'associé, à son rôle de Dieu du Paradis).
Le second Dieu est comme Zeus... Odin, mais aussi la colère du Dieu Catholique: (puisque; lorsque Jésus est sacrifié, Dieu, il a de l'orage, à noter que Jésus "pleure" de penne, ce qui accompagne, ce second Dieu. Il est le Dieu de la force, car il retient, que la lumière ne tombe dans les ténèbres (dans les cartes Taros, la force est lié à la Déesse, qui ouvre la gueule du lion, le premier Dieu). Il est aussi le Dieu de la colère: il est lié au vent, à la pluie. Une pluie qui est aussi lié à la partie de la fertilité, celle qui nourrit la terre. Mais qui peut aussi tuer, en la noyant.
Le second symbole est le phallus. L'obélisque au centre des quatre éléments, au Vatican par exemple: dont le symbole solaire est point dans un cercle. Je pense vient du faite, que pour regarder, leurs solaires sur le sol, est d'ailleurs diviser pour le panneau solaire, que la représentation sexuel, mais c'est mon avis. Le phallus est présente sur les tombes. Elle fut remplacée par une simple pierre, comme en Afrique, dont pourtant énormément de représentation de phallus sont redécouverts. Un seul peuple continue le rituel, quand j'y pense, les plus âgés cachent la pierre, et les jeunes vont la cherchés pour la poser sur la tombe du guerrier. Ce qui me fait pensé au cycle de la vie. Où le passage, de celui qui est décédée, donnant le relais aux jeunes. Il existe aussi une fête du phallus au Japon. Le phallus est associé au guerrier, à la force physique.
I'll just put the symbols that stand out, however it will be a bit repetitive, because I haven't finished this research yet, so I still can't find out, for they favor men. ..: So here are the symbols, which are the sun (light and life), the phallus (the warrior, strength and reproduction), in both cases it represents renewal of life (the boy, in the symbolism becomes a symbol of eternity, (in addition to the symbol of light, although they associate women with magic) in any case it is confirmed in this French link, which represents the symbol of the child, which represents the birth (the beginning of the Universe and therefore the beginning of materials (and surely pure materials)): https://www.erudit.org/fr/revues/etudfr/1983-v19-n3-etudfr1668/036806ar.pdf):
And so first of all, the boy is related to God, and therefore to light, to life. I think it is mainly. The other and certainly main, is as I said, over the years, people have associated with the physical, the mental. And as people say, the misconception, that the man should be out, while the woman should stay home. And the fear of Man, of losing his place. dominant, but also lazy. And as far too many women have let it happen... out of love or ideology, mentally inscribed, and without having the slightest thought. Or again, a question of fear or religion. And the idea that the woman does nothing, remaining seated whereas it is the opposite. Which makes the house become a prison. Although light would have been born from darkness, without it there would be no life. This symbol of life accompanies that of heat and light. What is associated with the sun, unlike the woman. Moreover, one of the two representations of the Solar God, the part of the dawn, he wears as I said previously, hair and a beard, he then associates himself with the lion.
The first God is the God of light and life, of heat and drought, who is in some religions, who is the God of hell (because who dries up the earth, but who can associate , to his role as God of Heaven).
The second God is like Zeus... Odin, but also the wrath of the Catholic God: (since; when Jesus is sacrificed, God, he has a storm, note that Jesus "weeps" with penne, which accompanies, This second God is the God of strength, because he holds back light from falling into darkness (in the Taros cards, strength is linked to the Goddess, who opens the mouth of the lion, the first God). He is also the God of anger: he is linked to the wind, to the rain, a rain which is also linked to the part of fertility, that which nourishes the earth, but which can also kill, by drowning it.
The second symbol is the phallus. The obelisk at the center of the four elements, in the Vatican for example: whose solar symbol is a point in a circle. I think comes from the fact, that to watch, their solar on the ground, is moreover to divide for the solar panel, that the sexual representation, but it is my opinion. The phallus is present on the tombs. It was replaced by a simple stone, as in Africa, of which however a lot of representation of phallus are rediscovered. Only one people continues the ritual, when I think about it, the older ones hide the stone, and the young people go looking for it to put it on the warrior's tomb. Which reminds me of the cycle of life. Where the passage, of the one who died, giving the relay to the young people. There is also a phallus festival in Japan. The phallus is associated with the warrior, with physical strength.
 

Shuna

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Dans mon dictionnaire des symboles:
SYCOMORE:
Arbre sacré en Egypte, dans les jardins des rives du Nil, comme dans les champs de Ialou. I s'agit ici du figuier-sycomore (urticées). Les âmes sous forment d'oiseaux venaient de placer sur ses branches. Sa ramure et son ombrage symboliseraient la sécurité et la protection dont jouissent les âmes outre-tombes.
Sycomore, fleur fatus, écrit Grégoire le Grand dans ses Moralla. Zaché se perche sur un sycomore, car la foule l'empêche de voir le Christ. Monter sur un sycomore signifie participer spirituellement d'une certaine folie, celle-ci consistant à se dégager de tout intérêt terrestre, de tout ce qui est crée. Ce geste symboliserait ici la folie du détachement et un certain mépris de l'opinion, voir l'anticonformisme. Si l'arbre est signe de vanité, l'escalader c'est faire fi de la vanité.
In my dictionary of symbols:
SYCAMORE:
Sacred tree in Egypt, in the gardens of the banks of the Nile, as in the fields of Ialou. This is the fig-sycamore (urticaceae). The souls in the form of birds had just placed on its branches. Its antlers and shade would symbolize the security and protection enjoyed by souls beyond the grave.
Sycamore, fatus flower, writes Gregory the Great in his Moralla. Zacchah perches on a sycamore, because the crowd prevents him from seeing Christ. To climb on a sycamore means to participate spiritually in a certain madness, the latter consisting in freeing oneself from all earthly interest, from all that is created. This gesture would symbolize here the madness of detachment and a certain contempt for public opinion, even anti-conformism. If the tree is a sign of vanity, to climb it is to ignore vanity.
 

Shuna

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Extraits dans mon dictionnaire des symboles:
BOUCHE
Ouverte par où passent le souffle, la parole, la nourriture, la bouche est le symbole de puissance créatrice et, tout particulièrement de l'insufflation de l'âme. Organe parole (verbum, logos), et du souffle (spiritus), elle symbolise aussi un degré élevé de conscience, un pouvoir organisateur par le moyen de la raison. Mais cet aspect positif, comme tout symbole, comporte un envers, La force capable de construire, d'animer, d'ordonner, d'élever est également capable de détruire, de tuer, d'abaisser: la bouche renverse aussi vite qu'elle édifie ses châteaux de paroles. Elle est médiation entre la situation, où se trouve un être, et le monde inférieur ou le monde supérieur, dans lesquels elle peut entrainer. Elle est représentée dans l'iconographie universelle aussi bien par la gueule du monstre que par les lèvres de l'ange; elle est aussi bien la porte des enfers que celle du Paradis.
Observant que, dans la beaucoup de traditions, la bouche et le feu sont associés. Celui qui ont inscrit le dictionnaire, rajoute, tout en se posant la question, de pouvoir être utiliser, l'utilisation de l'eau, car le feu et l'eau portent possèdent de l'énergie physique. Le symbolisme de la bouche puise aux mêmes sources que celui du feu et présente également le double aspect du dieu indien de la manifestation, Agni, créateur et destructeur. La bouche dessine aussi les deux courbes de l'oeuf primordial, celle qui correspond au monde d'en haut avec la partie supérieur du palais, celle qui correspond au monde d'en bas avec la mâchoire inférieure. Elle est ainsi le point de départ ou de convergence de deux directions, elle symbolise l'origine des oppositions, des contraires et des ambiguités.
Excerpts from my dictionary of symbols:
STUFFY
Open through which pass the breath, the word, the food, the mouth is the symbol of creative power and, especially of the insufflation of the soul. Organ of speech (verbum, logos), and breath (spiritus), it also symbolizes a high degree of consciousness, an organizing power through reason. But this positive aspect, like any symbol, has a reverse side, The force capable of building, animating, ordering, raising is also capable of destroying, killing, lowering: the mouth reverses as quickly as it builds its castles of words. It is mediation between the situation, where a being finds itself, and the lower world or the upper world, in which it can lead. She is represented in universal iconography both by the mouth of the monster and by the lips of the angel; it is both the gate of hell and that of paradise.
Observing that, in many traditions, the mouth and the fire are associated. Those who have entered the dictionary, adds, while asking the question, to be able to be used, the use of water, because fire and water carry physical energy. The symbolism of the mouth draws from the same sources as that of fire and also presents the double aspect of the Indian god of manifestation, Agni, creator and destroyer. The mouth also draws the two curves of the primordial egg, the one which corresponds to the upper world with the upper part of the palate, the one which corresponds to the lower world with the lower jaw. It is thus the point of departure or convergence of two directions, it symbolizes the origin of oppositions, opposites and ambiguities.
 

Shuna

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Rajout au début de la second partie, du premier poste:
Avant que les humains n'existent. Les dinosaures (les oiseaux) dominaient la terre. Ce n'est que des années plus tard, que les Hommes, les aient découverts... Dans la Bible, ils sont décrits comme des démons dans la Bible, ou dans la mythologie comme des titans. Qui furent tués par les météorites (que je suppose être la météorite tombée au Mexique, sur la plaque tectonique, activant au passage la chaine de volcan de cette ligne, la réaction est encore actif, puisqu'elle rapproche l'Amérique de l'Asie et Australie), les anges dans la Bible.
Lors du réchauffement climatique, les Hommes ont du fuir, les arbres asséchés. Pour les vallées, puis les rochers, où ils finirent par échanger leurs connaissances, entre clans. Jusqu'à qu'ils finissent par assembler, toutes ces connaissances. Qui permit, de construire, par exemple, leurs tout premier abris:
TENTE: La toile de la tente est un ensemble de petits morceaux de peaux, grossièrement cousus. Dont les rayons du soleil traversent la couture ou le feuillage. Cette lumière produit au plafond une vulgaire illustration du ciel étoilée, qui se projette vulgairement, au sol. Dans son ensemble, la toile est soutenue par des piquets. Le piquet, les piquets ou les différentes parties du même piquet, viennent (symboliquement) du même arbre: les branches (le haut du piquet), soutiennent les feuilles (soutiennent la toile). Qui rejoignent le tronc (le milieu du piquet). Et finit par la dernière partie, la racine, sous ou hors sol (alors que le piquet est simplement enfoncer dans le sol et maintenue par des clous).
Dans certains pays, les tentes furent remplacées, par des grottes. Ensuite, la toile en peau fut remplacée, dans le monde entier, par du tissus. La tente comme la grotte est accompagnées du sol. Ensembles, elles englobent l'habitant (et donc son esprit) ou le feu de bois. La mère qui est enceinte, porte son enfant, dans son ventre., L'ovule (la matière), que possède la mère, accueille le spermatozoïde (la lumière). Les oeufs sont les ovules. La mère représente l'amour maternelle., Elle est souvent représentée portant son enfant. Par instinct maternelle, la mère, entoure son fils, de ses bras. Comme les ailes d'un oiseau englobe ses petits. L'univers (la matière, noir) est recouvert d'étoile (la lumière blanche). Mais si la toile est posée sur l'Homme., La toile est remplacée par un voile, un sweet-shirt ou une cape, une toge qui est accompagnée ou non d'une capuche. La capuche a pour rôle de séparer la tête où se situe la glande pinéale qui n'est autre que la maison de l'esprit (la lumière) du reste du corps (la matière).
Plus globalement, en architecture, l'Homme a plus de difficulté à construire des formes sphériques que cubiques. Inversement, la lumière a plus de difficulté à construire des formes cubiques que sphériques. Ainsi, le cube accompagne la couleur noir, comme l'élément de l'eau et de la terre., Des éléments qui représentent la déesse comme la matière. Ainsi, lorsque le cube est déplié, il prend la forme d'une croix. Dont chaque partie, chaque face du cube, est dominée par un signe du zodiaque. Le cube et la croix, sont des représentations du corps humain. La nourriture physique qu'on ingurgite, fut plus facilement approvisionner, lorsque l'Homme inventa le jardinage. Partant surement sans ou presque sans connaissances... qu'ils avaient déjà acquises, en pratiquant l'herboriste.. Une connaissance qu'ils ont surement perdus lors de leurs fuites. Où ils étudies des plantes les amènent à étudier, les planètes et leurs l'influences terrestre. Exemple: le calendrier lunaire est suivit par les jardiniers. Le jardin, comporte énormément de symboles, allant jusqu'à devenir la représentation du cycle.
Addition at the beginning of the second part, of the first post:
During global warming, men had to flee, the trees dried up. For the valleys, then the rocks, where they ended up exchanging their knowledge, between clans. Until they finally put all this knowledge together. Which allowed, for example, to build their very first shelters:
TENT: The canvas of the tent is a set of small pieces of skin, roughly sewn together. Whose rays of the sun pass through the seam or the foliage. This light produces on the ceiling a vulgar illustration of the starry sky, which is projected vulgarly, on the ground. As a whole, the canvas is supported by stakes. The pole, the poles or the different parts of the same pole, come (symbolically) from the same tree: the branches (the top of the pole), support the leaves (support the canvas). Which join the trunk (the middle of the stake). And ends with the last part, the root, under or above ground (whereas the stake is simply driven into the ground and held in place by nails).
In some countries, tents were replaced by caves. Then, the leather canvas was replaced, all over the world, by fabrics. The tent like the cave is accompanied by the ground. Together, they encompass the inhabitant (and therefore his spirit) or the wood fire. The mother who is pregnant, carries her child, in her womb. The ovum (matter), which the mother possesses, welcomes the sperm (light). Eggs are ova. The mother represents maternal love. She is often depicted carrying her child. By maternal instinct, the mother surrounds her son with her arms. Like the wings of a bird encompass its young. The universe (matter, black) is covered with stars (white light). But if the canvas is placed on the man, the canvas is replaced by a veil, a sweet-shirt or a cape, a toga which may or may not be accompanied by a hood. The role of the hood is to separate the head where the pineal gland is located, which is none other than the house of the spirit (light) from the rest of the body (matter).
More generally, in architecture, Man has more difficulty building spherical forms than cubic ones. Conversely, light has a harder time building cubic shapes than spherical ones. Thus, the cube accompanies the color black, like the element of water and earth., Elements that represent the goddess like matter. Thus, when the cube is unfolded, it takes the form of a cross. Of which each part, each face of the cube, is dominated by a sign of the zodiac. The cube and the cross are representations of the human body. The physical food that we ingest was more easily supplied when man invented gardening. Surely leaving without or almost without knowledge... that they had already acquired, by practicing the herbalist... A knowledge that they surely lost during their escapes. Where they study plants lead them to study the planets and their terrestrial influences. Example: the lunar calendar is followed by gardeners. The garden has a lot of symbols, going so far as to become the representation of the cycle.
 

Shuna

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OEUF
L'oeuf, considéré comme contenant la germe à partir duquel se développers la manifestation, est un symbole universel et qui s'explique de lui même. Le processus de manifestation revêt toutefois plusieurs aspect; l'oeuf de serpent celtique, figuré par l'oursin fossile, l'oeuf craché par le nois, représentant la manifestation par le Verbe. D'autres fois, l'Homme primordiale nait d'un oeuf. L'oeuf celtique contient la germe de toute les possibilités. Plus fréquement encore l'oeuf cosmique, né des eaux primordiale qui est couvé (par l'esprit du Souffle divin), se sépare en deux moitiés pour donner naissance au Ciel et à la Terre. Et avant le ciel et la terre, le chaos lui-même avait une apparence d'un oeuf de poule. Ainsi l'oeuf est souvent une représentation de la puissance créatrice de la lumière. Dans la structure toute ces cosmologies, l'oeuf joue le rôle d'une imagerie de la totalité. L'oeuf apparait également comme un des symboles de la rénovation périodique, de la nature:. tradition de l'oeuf de Pâques, des oeufs colorés, dans de nombreux pays. Il illustre le mythe de la création périodique. Ce qui n'empêche que l'oeuf symbolise aussi un cycle biologique. Des oeufs d'argile découverts dans des sépultures de la Russie et de Suède, par exemple ont été interprétés comme des emblèmes de l'immortalité et les symboles de résurrection. L'oeuf participe également du symbolisme des valeurs du repos, comme la maison, le nid, la coquille, le sein de la mère.
EGG
The egg, considered to contain the germ from which manifestation develops, is a universal and self-explanatory symbol. The manifestation process, however, has many aspects; the Celtic serpent's egg, represented by the fossil sea urchin, the egg spat out by the nois, representing manifestation by the Word. Other times, the primordial Man is born from an egg. The Celtic egg contains the seed of all possibilities. Even more frequently the cosmic egg, born from the primordial waters which is hatched (by the spirit of the divine Breath), separates into two halves to give birth to Heaven and Earth. And before heaven and earth, chaos itself looked like a chicken egg. Thus the egg is often a representation of the creative power of light. In the structure of all these cosmologies, the egg plays the role of an imagery of totality. The egg also appears as one of the symbols of periodic renewal, of nature:. tradition of the Easter egg, colored eggs, in many countries. It illustrates the myth of periodic creation. This does not prevent the egg from also symbolizing a biological cycle. Clay eggs discovered in burials in Russia and Sweden, for example, have been interpreted as emblems of immortality and symbols of resurrection. The egg also participates in the symbolism of the values of rest, such as the house, the nest, the shell, the mother's breast.
 

Shuna

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Small addition, important, this one will be in the list of summarized words:
NUMBER OF OR:
Man also uses the golden number, the number of creation, which is present in everything, such as under the fruit that represents him, the apple of bread. And of which many artists, for example, have used it to create paintings like music...
 

Shuna

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NORD
Selon le livre Bahir, le mal se tiens au nord et Satan, en tant que principe de éducation, principe du mal, vient du nord. Le nord est le lieu de l'infortune. Dans Jérémie nous lisons: C'est du septentrion que le malheur se répandra sur tous les habitants du pays (1. 13-16); le destructeur vient du septentrion (46, 70). Le vent du nord est considéré comme un vent dévastateur.
Mais sa dévastation est d'ordre symbolique. Jérémie voit une marmite inclinée, dont le contenu penché à partir du nord. Cette marmite symboliqe le point de départ d'une révélation; mais cette révélation n'est pas celle de Yahvé. Le dieu de Jérémie se prononce contre les royaumes du nord, d'où viennent la malice et l'idolâtrie.
Les Grecs, au contraire, attendaient la sagesse des Hyperborées. Mais le nord du prophète n'est pas celui des mythes helléniques et les deux révélations, les deux sagesses sont, d'autres part, bien différentes.


POINT CARDINAUX
Le symbolisme des points cardinaux, qui a une grand importance chez les Mexicains, a été mis en relief par J. Soustelle.
Le Nord est le côté qui est à droite du soleil. C'est le pays des neuf plaines infernales. Terre de l'en-deçà et de l'au-delà de la vie: les vivants en proviennent, les morts et retournent, Pays du froid, de la famine, de la nuit, de l'aridité. L'aigle, symbole de guerre, y réside, parce que c'est par excellence la terre de la chasse et des combats. Les années, silex y sont localisées et parmi ses emblèmes figure le couteau sacrificiel à lame d'obsidienne où le silex, souvent argenté de plume d'aigle. Tezcatlipoca, Dieu du Nord, symbole du ciel, et le vent nocturnes. Le Nord est aussi le pays de la lune et de la Voie Lactée. Sa couleur est le noir, le rouge pour les Mayas.

Dans les compagnies Dogon, les points cardinaux sont associés chacun à une constellation et à une catégorie d'êtres, de la façon suivante:
Nord: Pléiades, les Hommes et les poissons.
Nord, assimilé au septième ciel, c'est le pays des lointain, où réside le grand dieu Faro, maître du verbe et des eaux, et responsable de l'organisation du monde dans sa forme actuel; par extension, toute royauté siège au Nord.
Nord: les êtres de l'eau, poissons, sauriens, batraciens.

Les Kalmouks lamaïstes représentent les points cardinaux par des têtes d'animaux: le lion au Nord (plus précisément au Nord-Ouest).
Les Chinois eux représentent: le Nord, par une tortue Noir. Dans un mythe des Sioux, la demeure des Dieux, située une haute montagne, donne sur les quatre régions du monde et, à chaque porte du ciel, se trouve un gardien: un cerf au Nord. Selon une croyance des Toungouse transbaîkaliens. Dieu crée le premier couple d'humain avec du fer, qu'il prit à l'Est, du feu qu'il prit au Sud, et de l'eau qu'il prit à l'Ouest et de la terre qu'il prit au Sud, de l'eau qu'il prit au Nord. Chacun de ces matériaux ayant servi à former une partie du corps humain, ce mythe établit donc entre les directions cardinales, les éléments et le corps humain, les correspondances suivantes:
Nord, Terre, Chair et Os;
Ouest, Eau et Sang;
Est, Air, Fer et Coeur;
Sud, Feu et Chaleur du Corps.
Selon Ruybrock, les Mongols, dans leurs libérations, versaient leurs groupes dans les quatre directions cardinales, au Sud pour honorer le feu, à l'Est pour honorer l'air, à l'Ouest pour honorer l'eau et au Nord pour honorer les morts.
Dans l'image du monde hindou, la patrie céleste des démons se trouve au Nord-Est.
NORTH
According to the book Bahir, evil stands in the north and Satan, as a principle of education, principle of evil, comes from the north. The north is the place of misfortune. In Jeremiah we read: It is from the north that calamity will spread to all the inhabitants of the land (1. 13-16); the destroyer comes from the north (46, 70). The north wind is considered a devastating wind.
But its devastation is symbolic. Jeremy sees a tilted pot, the contents of which tilt from the north. This pot symbolizes the starting point of a revelation; but this revelation is not Yahweh's. The god of Jeremiah speaks out against the northern kingdoms, whence come malice and idolatry.
The Greeks, on the contrary, expected wisdom from the Hyperboreas. But the north of the prophet is not that of the Hellenic myths and the two revelations, the two wisdoms are, on the other hand, very different.


CARDINAL POINTS
The symbolism of the cardinal points, which has great importance among Mexicans, has been highlighted by J. Soustelle.
North is the side that is to the right of the sun. It is the country of the nine infernal plains. Land of life below and beyond: the living come from it, the dead and return, Land of cold, famine, night, aridity. The eagle, symbol of war, resides there, because it is the land of hunting and fighting par excellence. The years, flint are located there and among its emblems is the sacrificial knife with an obsidian blade or the flint, often silvered with an eagle feather. Tezcatlipoca, God of the North, symbol of the sky, and the nocturnal wind. The North is also the land of the moon and the Milky Way. Its color is black, red for the Mayas.
In the Dogon companies, the cardinal points are each associated with a constellation and a category of beings, as follows:
North: Pleiades, Men and Fish.
North, assimilated to the seventh heaven, it is the country of the distant, where resides the great god Faro, master of the word and of the waters, and responsible for the organization of the world in its current form; by extension, all royalty sits in the North.
North: beings of water, fish, saurians, batrachians.

The Lamaist Kalmyks represent the cardinal points with animal heads: the lion in the North (more precisely in the North-West).
The Chinese represent them: the North, by a Black tortoise. In a Sioux myth, the abode of the Gods, located on a high mountain, overlooks the four regions of the world and, at each gate of heaven, there is a guardian: a deer in the North. According to a belief of the Tungus transbaîkaliens. God created the first pair of humans with iron, which he took from the East, fire which he took from the South, and water which he took from the West, and earth which he took from the south, water which he took from the north. Each of these materials having served to form a part of the human body, this myth therefore establishes between the cardinal directions, the elements and the human body, the following correspondences:
North, Earth, Flesh and Bone;
West, Water and Blood;
East, Air, Iron and Heart;
South, Fire and Heat of the Body.
According to Ruybrock, the Mongols, in their liberation, poured their groups in the four cardinal directions, south to honor fire, east to honor air, west to honor water, and north to honor the dead.
In the image of the Hindu world, the heavenly homeland of the demons is in the northeast.
 

Shuna

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@Shuna please can you explain wreath?

Tolstoy, Hivite, house have these on the house


Les branchages sont du:
LAURIER
Le laurier est lié, comme toutes les plantes qui demeurent vertes en hiver, au symbolisme de l'immortalité; symbolisme qui n'était sans doute pas perdu de vue par les Romains lorsqu'ils en firent l'emblème de la gloire, aussi bien des armes que de l'esprit. Le laurier passait en outre, autre-fois, pour protéger de la foudre: qualité corrélative de la première.
Ce symbolisme d'immortalité est également connu en Chine: la lune, assure-t-on, contient un laurier et l'immortalité. C'est au pied d'un laurier (plante médicale) que le lièvre de la lune broie les simples, dont il extrait la drogue d'immortalité.
Arbuste consacré à Apollon, il symbolise l'immortalité acquise par la victoire. C'est pourquoi son feuillage sert à couronner les héros, les génies et les sages. Arbre Apollinien, il signifie aussi les conditions spirituelles de la victoire, la sagesse unie à l'héroïsme.
En Grèce, avant de prophétiser, la Pythie et les devins mâchaient ou brûlaient du laurier qui, consacré à Apollon, possédait des pouvoirs divinatoires. Ceux qui avaient obtenue de la Pythie une réponse favorable s'en retournaient chez eux avec une couronne de laurier sur la tête. Le laurier symbolisait les vertus apolliniennes, la participation à ces vertus par le contact avec la plante consacrée et, en conséquence, une relation particulière avec le dieu, qui assurait sa protection en communiquait une partie de ces pouvoirs. Comme le lait, il manifeste l'association symbolique: l'immortalité, connaissance sacrée.
En Afrique du Nord, chez les Beni Snus, c'est d'une baguette du laurier-rose que s'arme les porteurs de masque, lors des cérémonies saisonnières. Le choix de cette arbuste n'est pas indifférent. Il affectionne les lieux humides et les paysans attribuent de nombreuses vertus purificatrices... Une fois consacrés par le contact avec le sang tangible du contrat passé entre les hommes et les invisibles et, de ce fait, sont devenus des talismans protecteur écartant toutes les forces malfaisantes.
The branches are from:
LAUREL
The laurel is linked, like all plants that remain green in winter, to the symbolism of immortality; symbolism which was doubtless not lost sight of by the Romans when they made it the emblem of glory, both of arms and of the mind. The laurel was also used, in the past, to protect against lightning: a correlative quality of the first.
This symbolism of immortality is also known in China: the moon, it is said, contains a laurel and immortality. It is at the foot of a laurel (a medical plant) that the hare of the moon grinds herbs, from which he extracts the drug of immortality.
Shrub devoted to Apollo, it symbolizes the immortality acquired by victory. This is why its foliage is used to crown heroes, geniuses and sages. Apollonian tree, it also signifies the spiritual conditions of victory, wisdom united with heroism.
In Greece, before prophesying, the Pythia and the soothsayers chewed or burned laurel which, consecrated to Apollo, possessed divinatory powers. Those who had obtained a favorable response from the Pythia returned home with a laurel wreath on their heads. The laurel symbolized the Apollonian virtues, participation in these virtues through contact with the consecrated plant and, consequently, a special relationship with the god, who ensured its protection, communicated part of these powers. Like milk, it manifests the symbolic association: immortality, sacred knowledge.
In North Africa, among the Beni Snus, mask wearers arm themselves with a stick of oleander during seasonal ceremonies. The choice of this shrub is not indifferent. He is fond of damp places and the peasants attribute many purifying virtues... Once consecrated by contact with the tangible blood of the contract between men and the invisible and, as a result, have become protective talismans warding off all forces harmful.
 

Shuna

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@Shuna, Thank you! Please explain EAST side. Thye are after East districts in my city. Falcon district -- at the Ease side of Moscow and the first hospital and first metro haave been built here.
POINT CARDINAUX
L'Est est le pays de la naissance, ou de la renaissance, du Soleil et de Venus. Il est associé à toutes les manifestations du renouveau, à la pousse de maïs, à la jeunesse, aux fêtes, aux chants, à l'amour.
L'Est est le domicile de Tlaloc, Dieu des pluies qui y a établi son jardin paradisiaque, qui n'est qu'eau et verdure. C'est la maison des plumes vertes, le domicile des années de roseau vert, et de l'oiseau sacré Quetzal, le phoenix indien. Il a donné les longues plumes vertes à Quetzalcoatl qui renaît sous ce signe, sous la forme du soleil levant, après s'être sacrifié à l'Ouest. Et cependant, le vert ne vient qu'en second pour symboliser cette direction. La couleur de l'Est c'est tout d'abord le rouge du sang nouveau et de la force vitale, le rouge du soleil naissant et de Vénus, étoile du matin. Ainsi, les symbolismes solaire et aquatico-végétal, comme le fait remarquer Soustelle, se superposent dans ce signe. Mais il ne faut pas oublier que le symbolisme solaire, chez les Amérindiens, est multiple dans ses expressions. Le soleil de midi et le soleil noir sont les symboles de complexes analogiques, opposés à celui du soleil naissant.

Dans les compagnies Dogon, les points cardinaux sont associés chacun à une constellation et à une catégorie d'êtres, de la façon suivante:
Est, Venus, les oiseaux;
Est, couleur Blanche, Pays de la mort;
Est, les animaux sauvages et domestiques.
Les Kalmouks lamaïstes représentent les points cardinaux par des têtes d'animaux: l'éléphant à l'Est.
Les Chinois eux représentent: l'Est, à un dragon bleu. Dans un mythe des Sioux, la demeure des Dieux, située une haute montagne, donne sur les quatre régions du monde et, à chaque porte du ciel, se trouve un gardien: un cerf au Nord. Selon une croyance des Toungouse transbaîkaliens. Dieu crée le premier couple d'humain avec du fer, qu'il prit à l'Est, du feu qu'il prit au Sud, et de l'eau qu'il prit à l'Ouest et de la terre qu'il prit au Sud, de l'eau qu'il prit au Nord. Chacun de ces matériaux ayant servi à former une partie du corps humain, ce mythe établit donc entre les directions cardinales, les éléments et le corps humain, les correspondances suivantes:
Nord, Terre, Chair et Os;
Ouest, Eau et Sang;
Est, Air, Fer et Coeur;
Sud, Feu et Chaleur du Corps.
Selon Ruybrock, les Mongols, dans leurs libérations, versaient leurs groupes dans les quatre directions cardinales, au Sud pour honorer le feu, à l'Est pour honorer l'air, à l'Ouest pour honorer l'eau et au Nord pour honorer les morts.
CARDINAL POINTS
The East is the land of birth, or rebirth, of the Sun and Venus. It is associated with all manifestations of renewal, with the growth of corn, with youth, with celebrations, with songs, with love.
The East is the home of Tlaloc, God of the rains who established his heavenly garden there, which is nothing but water and greenery. It is the home of the green feathers, the home of the green reed years, and of the sacred bird Quetzal, the Indian phoenix. He gave the long green feathers to Quetzalcoatl who is reborn under this sign, in the form of the rising sun, after having sacrificed himself to the West. And yet, green only comes second to symbolize this direction. The color of the East is first of all the red of new blood and vital force, the red of the rising sun and of Venus, the morning star. Thus, the solar and aquatico-vegetal symbolisms, as Soustelle points out, are superimposed in this sign. But we must not forget that the solar symbolism, among the Amerindians, is multiple in its expressions. The midday sun and the black sun are the symbols of analogical complexes, opposed to that of the rising sun.
In the Dogon companies, the cardinal points are each associated with a constellation and a category of beings, as follows:
East, Venus, the birds;
East, color White, Land of death;
East, wild and domestic animals.
The Lamaist Kalmyks represent the cardinal points with the heads of animals: the elephant in the East.
The Chinese represent them: the East, to a blue dragon. In a Sioux myth, the abode of the Gods, located on a high mountain, overlooks the four regions of the world and, at each gate of heaven, there is a guardian: a deer in the North. According to a belief of the Tungus transbaîkaliens. God created the first pair of humans with iron, which he took from the East, fire which he took from the South, and water which he took from the West, and earth which he took from the south, water which he took from the north. Each of these materials having served to form a part of the human body, this myth therefore establishes between the cardinal directions, the elements and the human body, the following correspondences.
North, Earth, Flesh and Bone;
West, Water and Blood;
East, Air, Iron and Heart;
South, Fire and Heat of the Body.
According to Ruybrock, the Mongols, in their liberation, poured their groups in the four cardinal directions, south to honor fire, east to honor air, west to honor water, and north to honor the dead.
 

Shuna

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@Shuna please explain WEST. In my city Moscow they are more to West -- Malevich lived in Kutsevo all time and he drew his paintings here. Cubusm, that art movement, was his foundation.
POINT CARDINAUX
L'Ouest est le pays du soir, de la vieillesse, de la course descendante du soleil, de l'endroit où il va disparaitre dans sa maison. Les années maisons y sont donc domiciliées. C'est le côté des femmes, le disparaît. Quelzalcoatl s'y sacrifie pour renaître à l'Est. On l'appel le pays des brumes, c'est la porte du mystère, du non manifesté, l'en-deçà et l'au-delà. Mais les brumes entrainent l'idée de la pluie et donc de fécondité et fertilité. Aussi les Déesses-Mères résides à l'Ouest, où elles ont établi leur jardin, qui est le pendant de celui de Tlaloc, dieu des pluies, à l'Est. Là aussi réside le Dieu du Maïs, qui se manifeste à l'Est. Là, enfin, se trouve la déesse des fleurs et les poissons de Chalchiuil ou d'eau précieuse ou de Pierre précieuse, dans lesquels se résume tout le complexe symbolique qui rassemble l'eau bleu-vert de l'émeraude et du jade, les pluies fécondantes semence céleste, et le sang naissant, offert au soleil pour sa régénérescence.

Dans les compagnies Dogon, les points cardinaux sont associés chacun à une constellation et à une catégorie d'êtres, de la façon suivante:
Ouest, l'étoile à grande queue (non identifiée), les animaux sauvages, les végétaux, les insectes;
Ouest, pays des gens du soleil tombé, siège des coutumes, des belles bonnes choses;
Ouest, les oiseaux.
Les Kalmouks lamaïstes représentent les points cardinaux par des têtes d'animaux: le lion à l'Ouest.
Les Chinois eux représentent: l'Ouest, un tigre blanc. Dans un mythe des Sioux, la demeure des Dieux, située une haute montagne, donne sur les quatre régions du monde et, à chaque porte du ciel, se trouve un gardien: un cerf au Nord. Selon une croyance des Toungouse transbaîkaliens. Dieu crée le premier couple d'humain avec du fer, qu'il prit à l'Est, du feu qu'il prit au Sud, et de l'eau qu'il prit à l'Ouest et de la terre qu'il prit au Sud, de l'eau qu'il prit au Nord. Chacun de ces matériaux ayant servi à former une partie du corps humain, ce mythe établit donc entre les directions cardinales, les éléments et le corps humain, les correspondances suivantes:
Nord, Terre, Chair et Os;
Ouest, Eau et Sang;
Est, Air, Fer et Coeur;
Sud, Feu et Chaleur du Corps.
Selon Ruybrock, les Mongols, dans leurs libérations, versaient leurs groupes dans les quatre directions cardinales, au Sud pour honorer le feu, à l'Est pour honorer l'air, à l'Ouest pour honorer l'eau et au Nord pour honorer les morts.
CARDINAL POINTS
The West is the land of evening, of old age, of the sun's downward course, of where it will disappear into its home. The house years are therefore domiciled there. This is the women's side, the disappears. Quelzalcoatl sacrifices himself there to be reborn in the East. It is called the land of mist, it is the door of mystery, of the unmanifest, the below and the beyond. But the mists lead to the idea of rain and therefore of fecundity and fertility. Also the Goddesses-Mothers reside in the West, where they established their garden, which is the counterpart of that of Tlaloc, god of the rains, in the East. There also dwells the God of Corn, who manifests himself in the East. There, finally, is the Goddess of Flowers and the Fishes of Chalchiuil or Precious Water or Precious Stone, in which is summed up the whole symbolic complex that brings together the blue-green water of emerald and jade, the fertilizing rains celestial seed, and nascent blood, offered to the sun for its regeneration.
In the Dogon companies, the cardinal points are each associated with a constellation and a category of beings, as follows:
West, the large-tailed star (unidentified), wild animals, plants, insects;
West, country of the people of the fallen sun, seat of customs, of fine good things;
West, the birds.
The Lamaist Kalmyks represent the cardinal points with the heads of animals: the lion in the West.
The Chinese represent them: the West, a white tiger. In a Sioux myth, the abode of the Gods, located on a high mountain, overlooks the four regions of the world and, at each gate of heaven, there is a guardian: a deer in the North. According to a belief of the Tungus transbaîkaliens. God created the first pair of humans with iron, which he took from the East, fire which he took from the South, and water which he took from the West, and earth which he took from the south, water which he took from the north. Each of these materials having served to form a part of the human body, this myth therefore establishes between the cardinal directions, the elements and the human body, the following correspondences:
North, Earth, Flesh and Bone;
West, Water and Blood;
East, Air, Iron and Heart;
South, Fire and Heat of the Body.
According to Ruybrock, the Mongols, in their liberation, poured their groups in the four cardinal directions, south to honor fire, east to honor air, west to honor water, and north to honor the dead.
 

Shuna

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@Shuna please explain SOUTH.
POINT CARDINAUX
Le Sud est le côté à gauche du soleil. En langue Nahuati, le côté des épines. Dans certaines circonstances l'empereur et les prêtres tenaient et s'enfonçaient des épines d'agaves dans les jambes pour offrir leur sang aux Dieux. Pays du feu et du grand dieu. Uitzilopochtli, divinité du soleil de midi. Il a l'emblème l'ara, l'oiseau solaire par excellence, et gouverne les années lapin. La complémentarité du Nord et du Sud est évidente. Elle est illustrée non seulement par la présence au Sud du Lapin, emblème typiquement lunaire, alors que la lune est localisée au Nord, mais aussi par le fait que réside au Sud le dieu de la mort, Mictantleculti, alors que le pays de la mort est situé au Nord. C'est que Mictantleculti donne la mort, que l sang sacrificiel mène à la nuit, comme la lame du silex plongée dans la poitrine du guerrier offert en holocauste; le symbole du Sud et du Nord se superposent parfois et, d'un peuple à un autre, en Méxo-Amérique, leurs attributions s'intervertissent. Pour la pensée analogique, il a un lien dans l'opposition: le Sud est l'opposé du Nord, mais le Sud mène au Nord, par ce principe de discontinuité cyclique, qui est la base des processus d'enchainement initiatique de la mort et de la renaissance. Pour les Mexicains, la croix directionnelle semble bien symboliser, dans ces deux axes, les deux mystères du passage de la vie à la mort (axe Sud-Nord) et de la mort à la vie (axe Ouest-Est), comme on va le voir en examinant le symbolisme des deux autres points cardinaux.

Dans les compagnies Dogon, les points cardinaux sont associés chacun à une constellation et à une catégorie d'êtres, de la façon suivante:
Sud, le Baudrier d'Orion, les animaux domestiques;
Sud, pays peuplé d'êtres néfastes, que Fato du détruire en grand nombre, à l'origine des temps, parce qu'ils lui avaient dérobé le langage; siège de l'impureté;
Sud, les végétaux.
Les Kalmouks lamaïstes représentent les points cardinaux par des têtes d'animaux: le boeuf au Sud.
Les Chinois eux représentent: l'Ouest, à un oiseau rouge. Dans un mythe des Sioux, la demeure des Dieux, située une haute montagne, donne sur les quatre régions du monde et, à chaque porte du ciel, se trouve un gardien: un cerf au Nord. Selon une croyance des Toungouse transbaîkaliens. Dieu crée le premier couple d'humain avec du fer, qu'il prit à l'Est, du feu qu'il prit au Sud, et de l'eau qu'il prit à l'Ouest et de la terre qu'il prit au Sud, de l'eau qu'il prit au Nord. Chacun de ces matériaux ayant servi à former une partie du corps humain, ce mythe établit donc entre les directions cardinales, les éléments et le corps humain, les correspondances suivantes:
Nord, Terre, Chair et Os;
Ouest, Eau et Sang;
Est, Air, Fer et Coeur;
Sud, Feu et Chaleur du Corps.
Selon Ruybrock, les Mongols, dans leurs libérations, versaient leurs groupes dans les quatre directions cardinales, au Sud pour honorer le feu, à l'Est pour honorer l'air, à l'Ouest pour honorer l'eau et au Nord pour honorer les morts.
CARDINAL POINTS
South is the side to the left of the sun. In the Nahuati language, the side of the thorns. In certain circumstances the emperor and the priests held and stuck agave thorns into their legs to offer their blood to the gods. Land of fire and of the great god. Uitzilopochtli, deity of the midday sun. It has the emblem of the macaw, the solar bird par excellence, and governs the rabbit years. The complementarity of North and South is obvious. It is illustrated not only by the presence in the South of the Rabbit, a typically lunar emblem, while the moon is located in the North, but also by the fact that the god of death, Mictantleculti, resides in the South, while the country of death is located in the north. It is that Mictantleculti gives death, that sacrificial blood leads to night, like the blade of flint plunged into the chest of the warrior offered in holocaust; the symbol of the South and the North are sometimes superimposed and, from one people to another, in Mexico-America, their attributions are inverted. For analogical thought, it has a link in the opposition: the South is the opposite of the North, but the South leads to the North, by this principle of cyclic discontinuity, which is the basis of the processes of initiatory chaining of death and rebirth. For Mexicans, the directional cross seems to symbolize, in these two axes, the two mysteries of the passage from life to death (South-North axis) and from death to life (West-East axis), as we go see this by examining the symbolism of the other two cardinal points.
In the Dogon companies, the cardinal points are each associated with a constellation and a category of beings, as follows:
South, the Harness of Orion, domestic animals;
South, country populated by harmful beings, whom Fato had to destroy in large numbers, at the origin of time, because they had stolen language from him; seat of impurity;
South, plants.
The Lamaist Kalmyks represent the cardinal points with the heads of animals: the ox in the South.
The Chinese represent them: the West, to a red bird. In a Sioux myth, the abode of the Gods, located on a high mountain, overlooks the four regions of the world and, at each gate of heaven, there is a guardian: a deer in the North. According to a belief of the Tungus transbaîkaliens. God created the first pair of humans with iron, which he took from the East, fire which he took from the South, and water which he took from the West, and earth which he took from the south, water which he took from the north. Each of these materials having served to form a part of the human body, this myth therefore establishes between the cardinal directions, the elements and the human body, the following correspondences:
North, Earth, Flesh and Bone;
West, Water and Blood;
East, Air, Iron and Heart;
South, Fire and Heat of the Body.
According to Ruybrock, the Mongols, in their liberation, poured their groups in the four cardinal directions, south to honor fire, east to honor air, west to honor water, and north to honor the dead.
 

Shuna

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Small note, on the Mr Robot series: I think slot machines represent a lot of owls, (which makes me think of rain, money). He has in his childhood room, next to a drawing, an owl painting, at the foot of his bed, next to his window (the window at the foot of the bed reminds me of Jean Cocteau's room).
 
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